Ένας από τους βασικούς στόχους της σύγχρονης κοινωνικής πολιτικής είναι η παροχή υπηρεσιών εκπαίδευσης που να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες της κοινωνίας. Το σχολείο ως θεσμός αποτελεί ένα ζωντανό οργανωμένο σύστημα παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης. Μέχρι πρόσφατα δρούσε αυτόνομα ως προς την κοινωνικοποίηση του παιδιού. Συστήματα όπως η οικογένεια ή η κοινότητα είχαν περιορισμένη ή και καμία συμμετοχή στην οργάνωση και την διαμόρφωση των παρεχομένων υπηρεσιών. 

       O χαρακτήρας όμως του σχολείου εκσυγχρονίζεται και γίνεται φανερή η αναγκαιότητα αντιμετώπισης κάθε παιδιού ως μίας οντότητας χωρίς να διαχωρίζεται ο σχολικός από τον εξωσχολικό τομέα. Παράλληλα γίνεται αποδεκτό ότι η μάθηση δεν περιορίζεται στο σχολικό αλλά επεκτείνεται και στον έξω από το σχολείο χώρο, σε συστήματα όπως η οικογένεια, η κοινότητα και η κοινωνία που το περιβάλλει και το συνδιαμορφώνει. Στη διαμόρφωση της συναλλαγής σχολείου – περιβάλλοντος οι κοινωνικές υπηρεσίες αποτελούν το συνδετικό κρίκο.

       Στο Ειδικό Γυμνάσιο και Ειδικό Λύκειο Κωφών & Βαρηκόων Αγίας Παρασκευής ο κοινωνικός λειτουργός:

  • Αποτελεί το συνδετικό κρίκο μεταξύ του σχολείου της οικογένειας, και των άλλων κοινωνικών φορέων και υπηρεσιών που ασχολούνται με το παιδί, την οικογένεια και τις ιδιαίτερες ανάγκες που αντιμετωπίζουν.
  • Συντάσσει το κοινωνικό ιστορικό του μαθητή, που πρόκειται να ενταχθεί στη σχολική μονάδα, σε συνεργασία με τους γονείς και εισηγείται τις αναγκαίες παρεμβάσεις υποστήριξης για την καλύτερη προσαρμογή του μαθητή και της οικογένειας του στο σχολικό πλαίσιο.
  • Στηρίζει συστηματικά και προγραμματισμένα, σε ατομική και ομαδική βάση, τους μαθητές, που αντιμετωπίζουν προσωπικά ή άλλου είδους προβλήματα.
  • Προετοιμάζει αυτούς που πρόκειται να αποφοιτήσουν και συνεργάζεται με τον επαγγελματικό σύμβουλο και τις αρμόδιες υπηρεσίες για την κοινωνική ή εργασιακή αποκατάσταση, ενισχύοντας τους όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικά.
  • Συνεργάζεται με την οικογένεια (γονείς, αδέλφια, ευρύτερη οικογένεια), με στόχο τη θετική τους στάση στο πρόβλημα του μαθητή, τη βελτίωση της ποιότητας της καθημερινής συμβίωσης και την αντιμετώπιση προβλημάτων προσωπικής ή κοινωνικής φύσης, όπως επίσης και με συντονιστές εκπαιδευτικού έργου, ΚΕΔΑΣΥ, άλλα σχολεία, ιατροπαιδαγωγικές κοινωνικές υπηρεσίες, και με κάθε φορέα που υποστηρίζει το κοινωνικό τους έργο.
  • Διοργανώνει συγκεντρώσεις γονέων, σε συνεργασία με το διευθυντή και τα άλλα μέλη του προσωπικού του σχολείου και τους ενημερώνει για κάθε είδους παροχές που δικαιούνται.
  • Έχει τη δυνατότητα να κάνει προγραμματισμένες επισκέψεις στις οικογένειες των μαθητών, να συνοδεύει τους γονείς σε διάφορες υπηρεσίες, όταν κρίνεται αναγκαίο, πάντοτε στα πλαίσια του ωραρίου εργασίας, και σε συνεργασία με το διευθυντή, αφού, λόγω της ιδιομορφίας του έργου τους, η αποστολή τους δεν περιορίζεται μόνο στο χώρο του σχολείου.
  • Συντάσσει εκθέσεις που αναφέρονται σε θέματα των αρμοδιοτήτων τους, όταν ζητηθεί από τις εμπλεκόμενες υπηρεσίες, και τις παραδίδουν στο διευθυντή για τη διεκπεραίωσή τους.