Η Νοηματική Γλώσσα αποτελεί το φυσικότερο τρόπο επικοινωνίας και το κυρίαρχο στοιχείο της κουλτούρας των κωφών ατόμων. Η ελληνική νοηματική γλώσσα αναγνωρίζεται ως ισότιμη με την ελληνική γλώσσα . Το κράτος λαμβάνει μέτρα για την προώθησή της, καθώς και για την κάλυψη όλων των αναγκών επικοινωνίας των κωφών και βαρήκοων πολιτών (αρθ.7 ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3699/2008).
“Ως πρώτη γλώσσα των κωφών και βαρήκοων μαθητών αναγνωρίζεται η Ελληνική Νοηματική γλώσσα και ως δεύτερη γλώσσα τους η Νέα Ελληνική, η οποία προσλαμβάνεται και εκφέρεται με τη γραπτή της μορφή, ενώ η προφορική της αντίληψη και έκφραση αποτελεί πρόσθετη κοινωνική επιλογή των κωφών μαθητών. Η Ελληνική Νοηματική και η Νέα Ελληνική γλώσσα αναγνωρίζονται ως ισότιμες μεταξύ τους, οπότε και η ενδεδειγμένη γλωσσική παιδαγωγική προσέγγιση είναι η δίγλωσση εκπαίδευση.”
Έτσι, ο ειδικός στη νοηματική γλώσσα των μαθητών που φοιτούν στις σχολικές μας μονάδες συνεργάζεται και υποστηρίζει όλα τα μέλη του προσωπικού σε θέματα που αφορούν στην ειδικότητα του. Βασική του υποχρέωση είναι να εκτελούν χρέη διερμηνέα νοηματικής μέσα και έξω από το σχολείο. Επιπλέον, συνεργάζεται με τις επιστημονικές ομάδες και τους γονείς των κωφών και βαρήκοων μαθητών σε θέματα που αφορούν στη χρήση της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας.